در حال بارگزاری...

تقویت سیستم ایمنی زنجیره تامین به کمک سیستم های نظارت تصویری

تقویت سیستم ایمنی زنجیره تامین به کمک سیستم های نظارت تصویری از جمله چالش هایی است که بسیاری از شرکت های لجستیکی با آن روبرو هستند. برای نمونه یکی از این شرکت های لجستیکی شرکت ترانسفرماکو (Transfarmaco ) در کشور آرژانتین است. این شرکت با بهره گیری از انواع دوربین مدار بسته، بهترین دوربین مدار بسته، دوربین مدار بسته ارزان، دوربین مدار بسته کوچک و سایر اولویت های خرید دوربین مدار بسته توانسته است بر چالش تقویت سیستم ایمنی غلبه کند.

شرکت ترانسفرماکو (Transfarmaco) از سال ۱۹۷۲ ارائه دهنده راه حل های لجستیک یکپارچه در سطح جهان است. هدف این شرکت توزیع مطمئن و ایمن محصولاتی است که مشتریان شان به آن ها سپرده اند. شرکت ترانسفرماکو برای دستیابی به اهداف خود در این زمینه و همچنین ارتقا موقعیت حرفه ای خود در میان رقیبان مطابق ارکان استراتژیک ذیل فعالیت می نماید:

  • برخوداری فضای زیرساخت منحصر به فرد ۱۵۰،۰۰۰ متر مربع به منظور نگهداری کالا.
  • استفاده هوشمندانه از فناوری برای ردیابی محصولات.
  • تعداد قابل توجه نیروی انسانی (تقریباً ۱۳۰۰ نفر) به منظور رفع نیازهای مداوم مشتریان.

چالش تقویت سیستم ایمنی شرکت ترانسفرماکو

همزمان با رشد فعالیت های مشتریان شرکت ترانسفرماکو در خلال همکاری ها، زمینه های تقویت سیستم ایمنی نیز برای این مجموعه گسترش یافت. طی این فرآیند نیاز به:

  • بهبود روند کنترل کالا؛
  • نظارت بر حمل و نقل کالا؛
  • و همچنین بازدید های دوره ای به منظور ارزیابی خسارت ها؛

از جمله موارد قابل توجه در این شرکت بوده است.

چالش تقویت سیستم ایمنی با دوربین ویوتک

به منظور تحلیل و شناسایی راه حل های متناسب با وضعیت شرکت ترانسفرماکو، خانم سارا آموریم (Sara Amorim Costa) نماینده دوربین مداربسته ویوتک در منطقه آرژانتین و برزیل با همکاری یک شرکت ارائه دهنده خدمات حفاظتی و امنیتی، پس از بررسی های اولیه اقدام به ارائه راه حل نمودند. در پی این بررسی تیم تصمیم گرفت تا دوربین های تحت شبکه ویوتک را جایگزین دوربین های مداربسته آنالوگ سنی ترانسفرماکو نمایند.

دگرگونی ها در ترانسفرماکو

روند تقویت سیستم ایمنی شرکت ترانسفرماکو در سال ۲۰۱۳ آغاز شد. پس از گذشت مدتی این تغییرات گسترده تر شده و پیشرفت های زیادی نیز حاصل شد. شرایط خاص این پروژه نیازمند نصب دوربین مدار بسته به تعداد بیش از ۱۰۰۰ دستگاه بود. در این پروژه شرکت ویوتک پیشرفته ترین دوربین های خو را به شرح زیر به کار گرفت:

IP9171-HP

دوربین مداربسته ویوتک باکس سری ۳ مگا پیکسل مدل IP9171-HP یکی از محصولاتی است که با حداکثر سرعت ۳۰ فریم در ثانیه با وضوح تصویر ۳ مگاپیکسل تصویری بسیار عالی ارائه می دهد. علاوه بر این، دوربین با داشتن یک لنز واید (Wide) نظارت بر تمامی راهروها را در راستا تقویت سیستم ایمنی میسر ساخته است. همچنین دوربین ضمن برخورداری از قابلیت H.265 و Smart Stream II ، در مقایسه با فناوری فشرده سازی H.264 که قبلاً مورد استفاده قرار می گرفت، تقریباً ۸۰٪ پهنای باند و نیاز به ذخیره سازی در دیسک را کاهش داده است. با توجه به قابلیت های WDR Pro و SNV در نظر گرفته شده، این دوربین قادر است تا از محدوده هایی که از ضعف نوری یا شدت نوری برخودار هستند با کیفیت بسیار عالی تصویر برداری نماید.

فناوری فشرده سازی H.264

IB9371-EHT

در این پروژه دوربین مداربسته ویوتک بولت سری ۳ مگا پیکسل مدل IB9371-EHT در نزدیکی محل انبار نصب شد. این منطقه به شدت تحت تابش نور خورشید قرار داشت. از سوی دیگر بخش وسیعی از محدوده نیز زیر پوشش سایه قرار گرفته بود. دوربین های حرفه ای IB9371-EHT روزانه / شبانه بوده و مجهز به فناوری WDR Pro و SNV هستند. به همین دلیل کاربران را قادر می سازند تا در هر شرایط نوری از جزئیات تصویر بهره ببرند. علاوه بر این، محفظه دوربین با استاندارد IP66 توانایی این دوربین های پیشرفته را برای مقاومت در برابر باران، گرد و غبار تضمین می کند. از این رو در بسیاری از شرایط سخت آب و هوایی عملکرد دوربین تضمین می شود. همچنین محفظه دوربین با برخورداری از استاندارد IK10 می تواند در برابر اقدامات خرابکاری و سایر موارد مشابه از دوربین حفاظت نماید.

نماینده دوربین مداربسته ویوتک

FE8180

در محل ورود و خروج کالاها، یعنی دقیقا جایی که حداقل نیاز به ۶ دوربین مداربسته برای تقویت سیستم ایمنی احساس می شد، فقط با استفاده از یک دوربین ویوتک نظارت کاملی بر روند فعالیت ها محیا شد. دوربین مداربسته فیش آی ویوتک ۵ مگا پیکسل از جمله دوربین های بی نظیری است که قادر است به صورت همزمان ۸ نما را مورد نظارت قرار دهد. بر این اساس مالکان کسب و کار با استفاده از این دوربین به سادگی از امکان کاهش قابل توجه هزینه های سخت افزاری و نرم افزاری برخودار می شوند. علاوه بر این به لطف برخوداری از WDR این دوربین می تواند در محیط هایی که از شدت نور یا ضعف نور برخودار هستند تصویر برداری نماید. این دوربین مدار بسته کوچک ، در اندازه تقریبی ۹ سانتی متر با کمترین ملحقات می تواند در هر محیطی به خوبی عملکرد داشته باشد.

SD9364-EHL

این دوربین اسپید دام (Speed Dome) به طور خاص برای تقویت سیستم ایمنی بر مناطق وسیع با نور کم انتخاب شده است. دوربین SD9364-EHL که مجهز به نورگیرهای مادون قرمز با برد ۱۵۰ متر و بزرگنمایی ۳۰ برابر است، تصاویر بسیار خوبی را در شرایط دشوار فراهم می کند. این دوربین همچنین از فناوریSmart IR II ، Vari-Angle IR نیز بهره می برد. فناوری Vari-Angle IR ویوتک زاویه پراکنش پرتوهای نور مادون قرمز را تنظیم می کند تا شدت نور یکنواخت گردد. به این ترتیب سوژه به صورت یکنواخت مورد هدف تابش نور مادون قرمز قرار گرفته و منجر به وضوح تمامی بخش های سوژه می گردد. این دوربین در طول شبانه روز به همراه دوربین مدل IB9371-EHT در حال ثبت تصاویر است تا نظارت کاملی بر وسائل نقلیه داخل مجموعه داشته باشد.

بازخورد مدیران

بازخورد مدیران

کریستین توماس مدیر ترانسفرماکو در رابطه با اجرای طرح اظهار می دارد که: “من از سرمایه گذاری انجام شده برای تقویت سیستم ایمنی از نظر کیفیت محصول، اجرا، پشتیبانی و ضمانت بهترین مارک دوربین مداربسته بسیار راضی هستم. بدون شک مشتریان ترانسفرماکو، که هم اکنون می توانند با اطمینان بیشتر به سیستم های لجستیکی شرکت اعتماد کنند، از مزایای این شبکه نظارت گسترده برخوردار خواهند شد. زیرا ویوتک همچنان با رهبران صنعت در سراسر جهان همکاری می کند.”

مطالب جدید

EN / PR
Open chat
1
سلام میتونم کمکتون کنم؟