در حال بارگزاری...

دوربین ثبت تخلف : مشارکت ویوتک در طرح کنترل ترافیک آرژانتین

دوربین ثبت تخلف از جمله دستگاه هایی محسوب می شود که امروزه در بسیاری از کشور های جهان جهت برقراری نظم به کار گرفته می شود. در این میان مشارکت ویوتک در طرح کنترل ترافیک آرژانتین از جمله مواردی است که با استفاده از دوربین ثبت تخلف ، از جمله طرح های بسیار موفق شناخته می شود. این موضوع به عنوان یکی از موفقیت های ویژه ی شرکت ویوتک تلقی شده و در سایت ویوتک نیز منتشر شده است.

کشور آرژانتین از جمعیتی در حدود ۴۵ میلیون نفر برخوردار است. این کشور از زمان شکل گیری، به عنوان مستعمره و یک مرکزی تجاری اسپانیا در قاره آمریکا به حساب می آمد. اما امروزه این کشور رشد قابل توجهی یافته و به یک مرکز پر رونق تجاری و بازرگانی تبدیل شده است. علاوه بر این، آرژانتین نقشی فراتر از جایگاه منطقه ای یافته و به طور چشمگیری تبدیل به کانون تعداد زیادی از رویدادهای جهانی شده است. همین رشد روز افزون موجب بروز پیچیدگی های ترافیکی در کشور شده و نیاز به دوربین ثبت تخلف های ترافیکی را ضروری نموده است.

چالش توسعه و ایجاد ارتباط بین سیستم های چراغ های راهنمایی و دوربین ثبت تخلف های ترافیکی

چالش توسعه و ایجاد ارتباط بین سیستم های چراغ های راهنمایی و دوربین ثبت تخلف های ترافیکی

تا زمانی که یک شرکت آرژانتینی اقدام به ایجاد ارتباط بین سیستم های چراغ های راهنمایی و دوربین ثبت تخلف های ترافیکی نماید، عملکرد این سامانه به صورت بسیار ابتدایی بود. در آن سامانه عملکرد چراغ های راهنمایی مبتنی بر حلقه های القائی فیزیکی (Physical Inductive Loops) نصب شده در زیر کف خیابان بود. در چنین سامانه ای دوربین های ثبت تخلفات ترافیکی تا زمانی که چراغ در حالت سبز قرار داشت در وضعیت خاموش به سر می بردند تا عملکرد های رانندگان به عنوان تخلف ثبت نگردد. اما با توجه به محدودیت هایی که این سامانه داشت، به روز رسانی و ارتقا عملکرد آن ضروری بود. بدین ترتیب این شرکت آرژانتینی اقدام به درخواست مشاوره از نمایندگی دوربین مداربسته ویوتک نمود.

راهکارهای VIVOTEK در راه اندازه سامانه جدید

راهکارهای VIVOTEK در راه اندازه سامانه جدید

در ابتدای راه اندازی سامانه جدید کنترل ترافیک با استفاده دوربین ثبت تخلف ، شرکت خصوصی یاد شده طرح های مقدماتی خود را با نماینده ویوتک در آرژانتین در میان گذاشت. ایده این شرکت مبتنی بر طرحی ابداعی از ادغام دو دوربین و یک راهکار قدرتمند با استفاده از دوربین پلاک خوان ویوتک (Vivotek LPR) بود. بدین ترتیب این ایده ابداعی با راهکارهای کارشناسان نمایندگی محلی ویوتک ترکیب گردید. سرانجام شرکت محلی آغاز به توسعه نرم افزار دوربین مبتنی بر فناوری های ارائه شده توسط ویوتک نمود. در نهایت این طرح با ترکیب نرم افزار و دوربین مداربسته باکس سری ۳ مگا پیکسل ویوتک مدلIP9171-HP  توسعه یافته و آغاز به کار نمود.

با همکاری متخصصان تولید دوربین پلاک خوان ویوتک و کارشناسان توسعه نرم افزاری شرکت محلی آراژانتینی، سامانه ای به بار نشست که تصاویری با حداکثر کیفیت ثبت می نمود. این نتایج به وضوح منجر به تولید یک دوربین ثبت تخلف فوق العاده پیشرفته شده بود. سامانه با تجزیه و تحلیل تصاویر در وضعیت متفاوت چراغ راهنمایی و رانندگی (قرمز / زرد / سبز) و موقعیت خود رو در تقاطع قادر به بود تا هر گونه نقض قانون را به دقت ارزیابی و ثبت نماید.

به کارگیری تصاویر جدید توسط مقامات راهنمایی و رانندگی آرژانتین

به کارگیری تصاویر جدید توسط مقامات راهنمایی و رانندگی آرژانتین

پس از نصب دوربین ثبت تخلف های ترافیکی در جای جای آرژانتین، مقامات راهنمایی و رانندگی قادر شدند تا اطلاعات مربوط به تخلفات را به صورت خودکار دریافت نموده و اقدام به پیگرد قانونی متخلفان نمایند. این سامانه جدید امروزه در بسیاری از شهر های بزرگ آرژانتین چون: اسکوبار، مورنو، نکوچئا و کرونل پرینگلز و تمامی استان بوئنوس آیرس مورد استفاده قرا می گیرد. تا سال ۲۰۱۷ این طرح در بیش از ۱۰۰ شهر بزرگ دیگر آرژانتین اجرا شده و همچنان سامانه در حال توسعه است.

به کار گیری دوربین مداربسته باکس سری ۳ مگا پیکسل ویوتک مدل IP9171-HP با هدف دقت در عملکرد

دوربین ثبت تخلف مدل IP9171-HP ویوتک به عنوان چشم های حیاتی سامانه نظارت تصویری در این طرح به شمار می آید. این دوربین مداربسته تحت شبکه قادر است تا تصویری با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ثبت نماید. علاوه بر این برخورداری از قابلیت فشرده سازی تصویر با کُدک های دوربین های مداربسته H.265 از جمله قابلیت های ویژه دیگر این دوربین است که علی رغم ثبت تصویر ۳ مگا پیکسلی آن صورت قابل توجهی فشرده می سازد. از سوی دیگر آنچه در طرح اجرا شده در آرژانتین مورد توجه مسئولین واقع شده بود قابلیت شناسایی دقیق پلاک خودرو ها بود.

توضیحات دوربین مداربسته مدل IP9171-HP ویوتک در این مقاله چندان نمی گنجد و برای اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت ویوتک مراجعه کنید. اما در حالت کلی می توان به مواردی که برای شرکت توسعه دهنده آرژانتینی مهم بود به شرح زیر اشاره نمود:

به کار گیری دوربین مداربسته باکس سری ۳ مگا پیکسل ویوتک مدل IP9171-HP با هدف دقت در عملکرد

قابلیت دید وسیع دوربین

دید وسیع دوربین امکان ضبط تصویر پانوراما از حوزه تحت کنترل چراغ های راهنمایی و تقاطع ها را به گونه ای کاملا منسجم ارائه می نماید.

قابلیت ضبط تصویر شبانه روزی بدون افت کیفیت

این مدل از انواع دوربین مداربسته ویوتک علاوه قابلیت ثبت پلاک خودروهای متخلف، ضمن برخورداری از فناروی مادون قرمز نقشی به عنوان دوربین دید در شب ایفا می کند.

تنظیم و فوکوس از راه دور

برخورداری از قابلیت تنظیم و فوکوس از راه دور به نصب کنندگان این امکان را می دهد تا بدون نیاز به بالابر یا نردبان، اقدام به تنظیم و یا فوکوس کشی دوربین از راه دور نمایند.

ضبط تصویر در شرایط نور شدید و ضعف نور

ضبط تصویر در شرایط نور شدید و ضعف نور

برخورداری از قابلیت های چون WDR Pro و فناوری SNV یا حداکثر دید در شب این دوربین را قادر ساخته است تا در کلیه شرایط نوری توان ضبط تصویر را داشته باشد. به عنوان: این دوربین قادر است تا در نورهای شدید و کنتراست بالا اقدام به ضبط تصویر نماید. همچنین در صورت ضعف نور و دو نور بودن محیط نیز دوربین قادر است تا تصاویری با کیفیت عالی ضبط نماید.

قرار گیری این قابلیت ها در کنار هم، دوربین را قادر ساخته است تا تصویری با کیفیت قابل توجه ارائه دهد. به جرات می توان گفت که تصاویری در چنین کیفیت مطلوبی، در ادغام با نرم افزار تحلیلی تهیه شده توسط شرکت محلی آرژانتینی بسیاری از مشکلات ترافیکی آرژانتین را برطرف نمود. از سوی دیگر کیفیت قابل توجه دوربین ها نیز مانع از تعمیر دوربین مداربسته به صورت پی در پی شده است.

مطالب جدید

EN / PR
Open chat
1
سلام میتونم کمکتون کنم؟