در حال بارگزاری...

امنیت مدارس با دوربین مداربسته

امنیت مدارس با دوربین مداربسته از جمله مواردی است که امروزه رواج قابل توجهی یافته است. در این زمینه به کارگیری تجهیزاتی چون دوربین مداربسته ویوتک یکی از کارآمدترین راهکارها برای فائق آمدن بر این چالش بوده است. مرکز مدارس بین المللی آمریکا (NCIS) میزبان دو مدرسه بین المللی آمریکایی-چینی و مدرسه بین المللی آمریکایی-فرانسوی در سان فرانسیسکو است. در هر دو این مدارس برنامه های آموزشی از سطح پیش دبستانی تا پایان دوره دبیرستان در حال جریان است. مدرسه بین المللی آمریکایی-چینی در سال ۱۹۸۱ و مدرسه بین المللی آمریکایی-فرانسوی در سال ۱۹۶۲ تاسیس شده اند. هر دو این مجموعه ها در سال ۱۹۹۴ در یک ساختمان واقع در بخش مرکزی سانفرانسیسکو ساکن شدند.

امنیت مدارس با دوربین مداربسته

چالش جرائم در پیرامون مدارس

پس از بازسازی های ساختمان، پردیس مدارس بین المللی آمریکا (NCIS) مملو از جنب و جوش شد. به همین دلیل نیاز به برقراری امنیت مدارس با دوربین مداربسته جهت پیشگیری از وقوع جرائم یکی از اولویت های تلقی می شد. از این رو نصب دوربین مدار بسته ارزان و دوربین مدار بسته کوچک در موقعیت های استراتژیک برای جلوگیری از رفتارهای ناشایست و حفظ شواهد بالقوه برای حوادث گزارش شده، از اهمیت ویژه ای برخوردار بود. با توجه به تعداد زیاد دانش آموزان و کارکنان، به مانند نظارت فضای داخلی مدرسه، فضای بیرونی (پیاده رو، خیابان و مناطق پیرامونی) نیز نیازمند اقدامات امنیتی و نظارتی شده است.

دوربین های به کار گرفته شده در فضای داخلی

برای برقراری امنیت مدارس با دوربین مداربسته در فضای داخلی، مرکز ملی مدارس بین المللی طرحی را برای نظارت تصویری در کل مجموعه تصویب و از بهترین دوربین مدار بسته استفاده کرده است. این طرح شامل دوربین های ویوتک است که در بر دارنده مدل های زیر است:

  • FD8361 ؛
  • FD8362؛
  • FD8363؛
  • FD8377-HTV؛
  • FD8372؛
  • FD836BA-HTV؛
  • FD9381-HTV؛
  • FD816CA-HF2؛
  • MA9321-EHTV؛
  • MA8391-ETV؛
  • MS9390-HV؛
  • MS9321-EHV ؛

دوربین های فضای بیرونی مدرسه

برای نظارت فضای خارجی و برقراری امنیت مدارس با دوربین مداربسته از ۵ دوربین ویوتک به شرح زیر استفاده کرده است: دو دوربین مولتی سنسور مدل MA9321-EHTV برای گوشه های خارجی ساختمان اصلی و مدل FD9381-HTV برای پشت بام ساختمان اصلی؛ یک دوربین مدل MS9390-HV برای نمای خارجی در ارتفاع پایین. مدرسه به منظور دستیابی به تصویر مطلوب ۳۶۰ درجه ساختمان ها، حاشیه ها و تقاطع خیابان از مدل MA9321-EHTV استفاده کرده است. از آنجا که MA9321-EHTV یکی از دوربین های همه کاره از انواع دوربین مدار بسته ویوتک است، از این قابلیت برخوردار است تا تصاویری با کیفیت بسیار مطلوب به وسیله ۴ حسگر و لنز های فوکوس خودکار تهیه نماید.

این مدل ضمن برخورداری از سنسور های مستقل، به صورت همزمان از ۴ بخش مختلف تصویر همزمان تهیه نموده و موجب کاهش تعداد دوربین های نصب شده می گردد. این امرموجب کاهش قابل توجه هزینه ها ی تجهیزات و نگهداری می گردد.

به همین دلیل نسبت به کارآمدی این نوع دوربین شاید بتوان آن را نوعی دوربین مدار بسته ارزان تلقی نمود.

دوربین های فضای بیرونی مدرسه

امنیت زمین ورزش مدرسه

در این پروژه مدرسه بین المللی برای نظارت بر زمین ورزشی به مساحت حدودا ۴۰۰۰ متر مربع از دوربین مدل FD9381-HTV استفاده نموده است. دوربین دام مدل FD9381-HTV ویوتک با قابلیت ثبت تصویر ۳۰ فریم بر ثانیه با وضوح ۵ مگا پیکسل از جمله دوربین هایی است که علمکرد چشمگیری در نظارت تصویری این طرح داشته است. این دوربین با استفاده از فناوری H.265، قادر است کُدک فشرده سازی تصویر بالاتر و کارآمدتری نسبت به سیستم های قدیمی H.264 ارائه دهد. علاوه بر این مدل FD9381-HTV  ضمن بهره گیری از Smart Stream III و فشرده سازی تصویری H.265 موجب کاهش بیش از ۹۰ درصد پهنای باند مصرفی می شود.

دوربین های فضای بیرونی مدرسه

عملکرد دوربین مولتی سنسور در نظارت فضای بیرونی مدرسه

سرانجام، مدرسه برای برقراری امنیت مدارس با دوربین مداربسته ، دوربین مولتی سنسور MS9390-HV را برای پوشش ۱۸۰ درجه ای در جلوی ساختمان به منظور پیشگیری از افزایش تعداد دوربین ها انتخاب نمود. MS9390-HV دوربینی است که با قابلیت هایی چون: دو لنز واید (Wide Angle Lenses)، ترکیب دو تصویر به صورت خودکار و ارائه تصویر ۸ مگاپیکسلی به خودی خود در زمره بهترین دوربین ها قرار می گیرد. MS9390-HV با طراحی منحصر به فرد خود، علی رغم برخورداری از ۲ سنسور نسبت به بیشتر دوربین های ۴ سنسور جدید می تواند دید عمودی وسیعتری ارائه دهد.

این قابلیت مسئولین مدرسه را قادر ساخت تا از پوشش تصویری وسیع تری برخوردار شده و شواهد بیشتری را در حوزه دید دوربین تهیه نمایند. علاوه بر موارد یاد شده، برخورداری از قابلیتی چونWDR Pro مدل MS9390-HV را قادر ساخته است در شرایط نوری با کنتراست بالا توان ثبت تصویر را داشته باشد.

دیدگاه مدیر مدرسه نسبت به عملکرد دوربین های ویوتک

دانیل کلینگبیل مدیر اجرایی مدرسه در رابطه با عملکرد دوربین ها اشاره می کند که “ویدئو های واضح دوربین های ویوتک به اداره پلیس سان فرانسیسکو و مدرسه این اجازه را داده است تا مانع شکل گیری بسیاری از حوادث امنیتی و اقدامات مجرمانه شود. ما با مارک های مختلف دوربین شبکه کار کرده ایم. در نهایت به دلیل کیفیت برتر، پیکربندی استاندارد و سهولت نصب، دوربین های ویوتک را انتخاب نموده و اکنون فقط از آنها استفاده می کنیم. ما با مدیر فروش منطقه ای ویوتک در ISC West 2019 آشنا شدیم و در انتخاب دوربین و آزمایش فناوری جدید دوربین بسیا موفق بوده ایم.

مطالب جدید

EN / PR
Open chat
1
سلام میتونم کمکتون کنم؟